PUBLICITAT

CREACIÓ D'UNA CAMPANYA PUBLICITARIA
IDEA
  • La nostra idea consisteix en la creació del següent producte: una crema corporal feta únicament de mel d'abelles. Hem escollit aquesta idea per tal de fer una crítica al sector publicitari, el qual ens intenta vendre qualsevol producte (que molts cops ja tenim a l'abast) a un preu molt més elevat que el del producte en sí. Per aquest motiu hem triat anunciar aquest producte, ja que la majoria de gent tenim mel a casa. 
  • Logo: per fer el logo hem utilitzat photoshop. Primer de tot vam buscar la estructura que ens agradaria que adoptés el nostre logo, i un cop això escollit, vam començar a fer cerca de la tipografia que més ens agradava. Aquestes són les proves que vam fer de tipografia:
Per les tipografies vam haver de descarregar-nos-en vàries per internet. Al principi les úniques fonts que trobavem eren de pagament, però finalment ens en vam sortir.
Prova 1

Prova 2

Prova 3
Després vam afegir-hi sota la marca amb lletra de pal i amb una tipografia diferent una frase que voliem que aparegués sota el nom de la marca. Vam fer-ne vàries proves.

Després vaig baixar-me una imatge d'una ploma i vam extreure-li el fons mitjançant photoshop (vam tenir una mica de feina) i ens en vam sortir finalment.

Resultat Final

SPOT PUBLICITARI
Storyboard
  • 2 plans natura + 2 plans model (corrent) + 1 pla model parant-se + 1 pla producte + 1 pla peus caminant + 1 pla agafant producte + 1 pla obrint el pot i tocant el producte + 1 pla aplicant-se el producte + 1 pla final zenital (?) model estirada amb el producte en mans + fons de bosc amb el producte i aparició de els títols específics

Per l'anunci, vam haver de treballar amb Photoshop, ja que voliem posar un fotomuntatge final a l'anunci audiovisual. Vam treballar amb màscares, i personalment, he après moltíssim amb aquest projecte a utilitzar Photoshop.
Aquest és el primer fotmuntatge que vam fer. Com s'aprecia, la foto del pot té una baixa qualitat, i a l'hora de retallar la imatge per exyreure-li el fons, no es percep neta, aixi que vam repetir-ho, i vam canviar la tipografia, el pot amb una imatge millor i més ben treballada, l'ombra que vam fer també era més elaborada, i vam eliminar el logo ja que vam decidir posar-lo al final del video, però sol i amb un fons blanc.


GRÀFIC
  • Per fer l'anunci gràfic ens hem inspirat en vàries campanyes que adjuntem a continuació. 
  • Marca: Nyoiga
  • Eslògan marca: Natural Beauty Care
  • Producte: Crema reparadora HoneyCream
  • Eslògan producte: Per una pell tan suau com la mel

    Els noms tant del producte, de l'eslògan i de la marca, des de principi ens van agradar molt, i va ser potser la part que ens va resultar més fàcil. 
Primerament, hem buscat anuncis gràfics a internet per poder fer-nos una idea del que haurem de fer. En el nostre cas, hem buscat anuncis de perfums, ja que el que volem anunciar volem que adopti un caire semblant al d'un producte com aquest.
El primer que vam fer va ser fer proves dels cartells que ens agradaria crear. Vam plantejar dues opcions: una imatge del producte situada a un bosc, o el del producte a un bosc amb l'afegit de la model que sortirà a l'espot publicitari (video). També vam parlar sobre la tipografia utilitzada i de l'eslògan que voldriem utilitzar.
Vam acabar decantant-nos per crear l'anunci gràfic a partir de la imatge del producte envoltada de natura i llum càlida. Vam dissenyar el model d'anunci en forma d'esbós i en llàpis, i durant aquest procés vam decidir on situar el nom del producte, l'eslògan, i la marca general del producte específic que vam crear.

Posteriorment vam haver de triar el pot que utilitzariem per crear el nostre producte. Buscavem algo senzill però elegant, i alhora que semblés accessible per a tothom i atractiu. Per això és un pot transparent, de tapa transparent també. 
Diverses proves anuncis gràfics:



Vaig treballar a partir de capes, i he après a difuminar i enfosquir el fons d'una imatge. A més a més, vaig aprendre com aclarar una fotografia, i com canviar de color algunes parts de la imatge, com ara els ulls, els quals els vaig intentar aclarar una mica per tal que s'apreciessin més a la foto. 
Imatge Original
Imatge 1
Imatge original
Imatge 2


RÀDIO
  • Guió:
    Tens una pell seca i descuidada? Cansada de productes químics que et deixen la pell irritada?
    La nova crema reparadora HoneyCream és la solució.
    HoneyCream és una crema feta únicament amb mel d’abelles, que repara la teva pell recuperant aquella textura suau que tant t’agrada.
    HoneyCream és un producte 100% natural, sense additius químics que danyen la pell.
    Crema reparadora HoneyCream, per una pell tan suau com la mel.
    Nyoiga, Natural Beauty Care.

    Un cop fet això, hem grabat les diverses frases, i utilitzant Audacity hem col·locat els audios de manera que hi hagués els espais suficients entre cada una de les frases i quedés bé. Després, hem editat la música per tal de que al principi aparegués progressivament, i canviat els volums dels diversos audios, fent que el text destaqués per sobre de la música. El resultat final és el següent:
  • Música: Divenire -  Ludovico Einaudi

ANÀLISI ANUNCIS GRÀFIC













1.- Elements de la imatge que es destaquen
Enquadrament.
  • Enquadrament vertical
Tipus de plans
  • Pla frontal
Situació dels elements
  • Forma rectancular vertical que es crea per la imatge de l'ampolla del Ketchup, i pel text que ens delimita a la part inferior.  El text es situa a la part inferior de l'anunci, i el logo no el situem enlloc més que a l'element principal, a l'ampolla. Pla frontal. 
Colors que hi destaquen
  • Color vermell. El fons és vermell i podem veure-hi ombres destacades que ens aporten forma i volum. A més a més,, els elements son vermells. 
2.-Text
Eslògan

  • ''No one grows Ketchup like Heinz'' - ''Ningú més fa créixer (referint-se de manera natural i cultivada) el Ketchup com Heinz.''
Situació del text
  • Es troba a la part inferior de l'anunci, sota la imatge de l'ampolla feta de trossos de tomàquet. Text de color blanc, per destacar amb el vermell. 
Logotip
  • Situat a la mateixa ampolla de Ketchup, de manera que no és adjuntat a l'anunci gràfic com a més a més perquè ja el podem distingir clarament dins l'anunci gràfic. 
3.-Interpretació
Significat que es deriva dels elements que s’observen

  • Podem veure com a imatge principal una ampolla de Ketchup, aquesta feta de tomàquet natural, com a la fruita en sí. Podem veure-ho perquè son llesques de tomàquet. Amb aquesta imatge podem entendre perfectament que ens volen fer arribar el missatge que la marca Heinz ens proporciona un producte d'elements naturals. 
Relació entre imatge i text
  • És clarament destacable la relació entre la imatge i el text, ja que un cop hem vist la imatge la qual, com he dit anteriorment, rebem el missatge d'un producte d'origen natural, llegint l'eslògan encara rebem un ímput més potent. L'eslògan ens diu: ningú fa fa créixer el Ketchup com Heinz. Amb aquest ''fa créixer'' que es refereix a cultivar (com a cultivar el tomàquet amb el qual es fa el Ketchup) podem, sens dubte, pensar que Heinz ens ofereix un producte natural i de qualitat, amb productes naturals. 
A quin públic s’adreça l’anunci?
  • L'anunci s'adreça a tots els públics, tot i que per a nens que encara son petits crec que l'eslògan no és completament comprensible, ja que juga amb un doble sentit. De totes maneres crec que és adreçat a tots els públics. 
Quins valors ens transmet?
  • Transmet la confiança que Heinz com a marca demana al seu públic, o més que demanar mostra al seu públic, intentant mostrar-se com a una marca que produeix productes naturals i de qualitat. 
ANÀLISI ANUNCIS TELEVISIUS

Anunci (bo)


1.- Les paraules
Què diuen els textos orals i escrits?
  • ESCRITS: We belive no matter who you are, where you're from, who you love, or who you worship. We all belong. The world is more beautiful the more you accept. --- No importa qui ets, i d'on ets. No importa a qui estimes o a qui veneres. El món és més bonic com més estimem. 
  • ORALS: En aquest spot publicitari, no hi ha textos orals.                          
2.- Les imatges
Quants plans hi ha?
  • Hi ha un total de 30 plans. 
Què expliquen? Què representen?
  • L'anunci comença amb dos plans ampliats d'ulls humans de diferents colors. Després d'aquests plans ja directament els que veiem seguidament son plans de cares de persones de diferents ètnies, amb els testos sobreposats amb les imatges. Podem veure amb aquests plans la gran diferència entre els colors de pell i d'ulls, i les fesonomies facials, per exemple.
3.- Els sons
Hi ha música? De quin tipus?-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
  • Sí, hi ha música. És música instrumental, protagonitzada per un piano i acompanyada d'instruments de corda fregada. No hi ha efectes sonors. La música és fundamental en l'anunci, ja que aquest no consta de textos orals, i per tant, l'únic ímput que rebem sono és la música que sona, per tant hi té juga un fort paper en l'espot. 
4.- El missatge-Quin producte i marca s’anuncien?-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?-A quin públic va dirigit l’anunci?-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?-Quina representació del món es desprén de l’anunci?-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzadess? 
  •  Aquest anunci publicitari ens anuncia una cadena anomenada ''Airbnb'' la qual es dedica a oferir habitatges personals arreu del món on poder-hi dormir disposant o de l'habitatge sencer o bé d'habitacions i convivint amb més persones de països diferents. Per tant, és una plataforma que facilita habitatges arreu del món. El missatge que transmet és la igualtat entre persones arreu del món, i la riquesa de poder conèixer altra gent de països diferents, la seva cultura i d'erradicar els prejudics que podem tenir. L'anunci va dirigit a un públic divers i d'edats diverses. Suposo que fomentat més per gent jove, però en general per tot tipus de públic, consumidor; consumidor el qual sí que apareix clarament a l'anunci, ja que tot el que veiem són plans de cares de gent, i per tant, es dirigeix al consumidor com a ésser humà, i fa referència a que va destinat a qualsevol públic, ja que ens planteja que tenim diferències i que aquestes no han de ser mancançes entre nosaltres, sinó riquesa. El que ens presenta, suposo que en part és idílic, ja que tant de bo hi hagués aquesta igualtat entre ètnies mundialment. 
Anunci (dolent)

1.- Les paraules
Què diuen els textos orals i escrits?   
  • ESCRITS: Veiem a la pantalla d'un mòbil al principi de tot de l'anunci la paraula ''CHICFY''. A mesura que l'anunci avança veiem de nou en una pantalla una imatge amb una xifra sobreposada en aquesta, la qual va augmentant ràpidament. Tornem a veure dins la pantalla del mòbil una imatge amb la paraula ''VENDIDO'' repetida tres vegades. Al final de l'anunci, podem veure en un fons blanc de nou la paraula ''CHICFY''  i les icones de disponibilitat en diferents servidors d'aplicacions per a telèfons mòbils. A sota de tot això, hi ha la frase: ''DESCARGA LA APP PARA COMPRAR I VENDER MODA''. Tots els textos que veiem escrits ho són en lletres majúscules, i en la frase final, la segona part d'aquesta: ''PARA COMPRAR Y VENDER MODA'' és escrita en negreta. 
  • ORALS: La música de l'espot va molt integrada amb els textos orals dins l'anunci, ja que és una cançó la qual la lletra t'explica el que podria ser explicat parlat. Per tant, dins l'espot publicitari, podem comptar com a textos orals tota la música de fons (textos cantats) i al final de l'anunci una de les noies que surt a l'anunci diu: ''descargate la app para vender y comprar moda, sólo para chic chic chicas.'' i és aquest l'únic moment on va fora de la cançó les paraules parlades. Finalment i per últim, es llegeix la marca la qual s'anuncia: ''CHICFY''. 
2.- Les imatges
Quants plans hi ha?
  • Hi ha un total de 14 plans. 
Què expliquen? Què representen?
  • Uns plans són els d'una pantalla d'un telèfon mòbil subjectat per la mà d'una persona. En aquesta pantalla podem veure-hi la applicació de telèfon mòbil descarregada, i així ens fem una idea de com aquesta app és instal·lada en el nostre dispositiu. Els altres plans es basen en dues noies. Una d'elles representa una noia que s'ha descarregat la applicació i que està començant a fer-la servir. L'altra noia sembla representar la que recomana la aplicació i la que sap com funciona. 
3.- Els sons
Hi ha música? De quin tipus?-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
  • Sí, hi ha música en l'anunci, i hi juga el paper més important. La música consta d'una melodia i una lletra que s'enganxa i amb una tornada, fàcil, curta i molt memoritzable. A més  a més, és amb la música que les noies de l'anunci canten i expliquen el que un narrador podria fer, en aquest cas tenen un diàleg on amb aquest s'entén part del funcionament del producte. L'estil de la música és una barreja de Reggaeton, i música pop. 
4.- El missatge-Quin producte i marca s’anuncien?-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?-A quin públic va dirigit l’anunci?-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?-Quina representació del món es desprén de l’anunci?-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzadess?
  • Anuncien una aplicació per a telèfons mòbils la qual et permet comprar i vendre roba a través d'ella. Venen el producte com a algo fàcil d'utilitzar i que a més a més, ens ofereix un benefici econòmic (ens dónen a entendre). El missatge que es vol transmetre va dirigit a noies (personalment crec que és una conducta sexista) ja que al final de l'espot és citat el seu ús cap a dones. A l'anunci hi podem veure el consumidor de la marca estàndard, una noia amb interès per la moda i amb un dispositiu mòbil entre les mans. En l'anunci les úniques persones que hi surten són noies. Una d'elles surt ballant, fent un pas el qual no té cap relació amb el producte, però suposo que escollit per crear un moviment que neix a través del públic quan veu l'anunci, ja que queda tant la música com el pas de dansa en les ments dels espectadors, i per tant, és una manera de poder guanyar espectadors. 
  • L'anunci, personalment pel meu gust és cutre i la estètica adoptada és poc agradable a la vista i fa percebre una concepció del tipus de producte que ven la aplicació mòbil. Pot ser que estigui fet espressament per cridar la atenció del públic, però personalment a mi no m'agrada gens ni mica. 
LLENGUATGE AUDIOVISUAL

1. Definició de publicitat.

La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar.


2. Tipus de publicitat (referencial, emocional i simbòlica).

Publicitat referencial: explica les característiques del producte, diu com és, com actua, i ofereix arguments objectius, raonats i comprovables. Publicitat emocional: intenta arribar als sentiments, a la relació amb els altres i amb el món. Vol convèncer els compradors de que amb aquella marca se sentiran més estimats o feliços. Publicitat simbòlica: aplica a la marca un significat concret que la faci representativa dels nostres desitjos.

3.- Diferències entre publicitat i propaganda

La diferència és que la publicitat té una finalitat econòmica i comercial, intenta vendre un producte; en canvi, la propaganda serveix per donar idees, opinions, doctrines o creences, i el que vol es manipular l'opinió i destinar-la a un objectiu.


4.- Funcionament de la publicitat (Fòrmula AIDA: Atenció/Interès/Desig/Acció).

El terme AIDA és un model clàssic que descriu els efectes que produeix seqüencialment un missatge publicitari.

  • A- atenció : atrau l'atenció cap al missatge.
  • I- interés : suscita l'interés cap al producte o servei.
  • D- desitg : desperta el desitg d'adquirir-lo, utilitzar-lo o posseir-lo.
  • A- acció : provoca l'acció de comprar-lo, l'adquisició.
Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit.

5.- Parts d’un anunci gràfic (Headline/Bodycopy/Visual/Payoff).
Les parts d'un anunci gràfic són les següents:
  • Headline: Títol. Gairebé sempre està a la part superior o al mig del cartell per que l'espectador sigui lo primer que vegi. Els títols han de ser directes i fer que l'espectador tingui ganes de seguir llegint la resta del cartell.
  • Bodycopy: Text. Sol estar escrit amb una lletra més petita que el títol i dóna una informació més extensa, detallada i aclaridora del producte.
  • Visual: Imatge. Les imatges solen ser del producte en si o de gent utilitzant-lo, serveixen per captar l'atenció del espectador. La imatge és la peça més important de molts cartells.
  • Payoff: Eslògan. Frase amb l'objectiu de que sigui recordada i que tingui algún tipus de gràcia.

6.- Els contravalors de la publicitat (Elitisme/Egocentrisme/Permissivitat/Consumisme/Consumisme desmesurat)

  • Elitisme: Doctrina que defensa l'existència d'elits en la societat o consciència de constituir una elit o de formar-ne part.
  • Egocentrisme: Manera de pensar o d'obrar fundada en el fet de sentir-se a si mateix com el centre en què convergeix l'actuació pròpia o la dels altres.
  • Permissivitat: Qualitat de permissiu.
  • Consumisme: Corrent econòmic que es basa en el foment del consum de béns i productes, més o menys necessaris. // Tendència a consumir productes en quantitat molt superior a la necessària.
  • Consumisme desmesurat: Preten generar una necessitat de consumir en excessiva quantita

PUBLICITAT A CARRER

Aquest apartat de publicitat l'hem fet conjuntament la Irina Xicota i jo. Hem fet les fotos juntes i les hem classificat en carpetes conjuntament. 

Publicitat en cartells

Publicitat en comerços

Publicitat en posters

Publicitat en objectes

Comentaris

Entrades populars