CÒMIC

Creació d'un còmic
En aquest procés de creació he decidit que al tenir la oportunitat de fer un còmic, un text il·lustrat el qual és llegit pel lector, volia transmetre una idea, una crítica social que pogués arribar i per tant fer pensar a aquella qui llegeix. 
És per això que he escollit parlar del consum (el mal consum) de carn que els humans i humanes fem consumint-la sense tenir en compte per quin procés ha passat l'animal del qual mengem la carn. Així doncs, he decidit representar (en un a4) el procés de producció de carn. He decidit fer-ho en un A4 ja que he pensat que era una manera de fer-ho més fàcil a l'hora de ser vist ja que no s'ha de passar cap pàgina i pot fins i tot, funcionar com a cartell.
Per fer aquest còmic m'he inspirat en diverses imatges reals i en posts d'il·lustracions de diferents artistes que han penjat a Instagram i a les xarxes, igual que la informació que he utilitzat ha estat cent per cent real i comprovada. 

He investigat amb plans frontals i perspectives, igual que plans dels animals des de darrere i les ombres, a més a més de decidir fer el còmic amb bolígraf de tinta líquida i només jugar amb un sol color per tal de que aquest arribi d'una altra manera a l'espectador. 

Aquest ha estat el resultat:

Història del còmic
El còmic és una narració realitzada a partir d'un conjunt d'imatges o bé il·lustracions situades de costat, el qual el seu principal objectiu és transmetre una història o informació al lector. Així doncs, podriem anomenar al còmic un art seqüencial.
Va ser als Estats Units on, amb la publicació massiva de periòdics va publicar-se la primera pàgina el 9 d'abril de 1893 al diari World, i el 12 de desembre de 1897 es va publicar el primer còmic pròpiament dit i considerat. A més a més, es va introduïr el concepte de bafarada o globus on hi havia el diàleg, donant així un major dinamisme a la història. Cal tenir present i en compte, que va ser Winsor McCay el veritable innovador del còmic, ja que els seus dibuixos de gran bellesa combinats amb la diversitat de plans i arguments creaven un còmic de gran qualitat i culte. D'ell, en podem destacar Little Nemo com a gran obra.
A Catalunya, a causa de la influència del TBO durant el 1917 i 1998, el còmic era conegut popularment com a ''tebeo''. Actualment, la gran diversitat de gèneres dins el món del còmic és tan extensa com ho és en qualsevol àmbit artístic i extès per tot el món. 


Diverses influències i artistes
Mike Mignola
Artista de còmic i novel·la gràfica americà. La seva creació i obra més coneguda és Hellboy, tot i que ha participat en la creació de moltes altres obres famoses de gran èxit com ara: Tales of the Vampire. Va iniciar la seva carrera amb unes il·lustracions a la revista Comic Reader, i l'any 1983 va acceptar una feina que el vinculava directament amb Marvel Comics, per qui va realitzar els seus primers treballs. El seu estil es caracteritza per les línies rectes i els colors foscos tot fent un gran ús de les ombres i els contrastos. Ha realitzat obres com ara les de Batman o X-men on la foscor hi juga un gran paper. Podriem descriure el seu estil, com ho han fet alguns experts, per ser una relació a un expressionisme alemany.


Dan DeCarlo
Artista de còmic americà nascut el 1919. Nascut a Nova York, Dan DeCarlo va iniciar els seus estudis en el món del còmic l'any 1938. Més endavant va mudar-se a Gran Bretanya on va treballar en diversos llocs inciant la seva carrera professional. DeCarlo es caracteritza per l'estil que ha aconseguit i que l'ha caracteritzat fins a dia d'avui. Les seves obres més famoses han estat: Sabina the Teenage Witch, Jossie and the Pussycats o fins i tot ha treballat per il·lustracions com Archie. El seu estil l'ha elevat fins a destacar en els dibuixos eròtics caricaturitzats, tant en els còmics com en el món de la publicitat.


Alex Ross
Il·lustrador de còmic estatunidenc conegut per l'hiperrealisme de les seves obres gràfiques. Des dels anys noranta ha col·laborat en la indústria del còmic de Marvel Comics i DC Comics. El moviment hiperrealista vinculat al còmic podriem dir que va ser conegut i apreciat de la manera que ho fem ara gràcies a ell i a les seves obres.
Avui en dia és un dels majors referents en la indústria del còmic, i no només per aquells i aquelles qui busquen una il·lustració hiperrealista, sinó que per tots i totes les artistes.





Vinyetes i planificació
En les vinyetes dels còmics hi trobem escrits textos i símbols gràfics a part de els dibuixos dels personatges i paisatges. Els plans que trobem són diferents i els angles també ja que cada un d'ells transmet al lector una idea diferent. 

Textos i símbols gràfics
Podem trobar aquests textos en mode de diàleg entre algun dels personatges, o bé molòleg que podem veure en un personatge en individual. També hi ha el text narratiu que és típic i pròpi d'alguns tipus de còmics. Aquests, els solem trobar enquadrats en un globus que surt de la boca del personatge que parla, o del cap, depenent del que vulguem representar: si un diàleg o monòleg, o bé un pensament. A més a més, podem trobar onomatopeies i símbols gràfics que ens representen sorolls tant que produeix el personatge o bé l'entorn. La tipografia és diferent depenent del còmic i l'estil que decideix adoptar; pot ser una tipografia molt gran i groixuda, o bé de lletra en imprempta o de pal, també pot ser tremolosa o ondulada fins a arribar a la cal·ligrafia. És evident, que podem parlar del còmic sense trobar-hi text. 

Els personatges
Els personatges que podem trobar en un còmic són completament diferents entre ells depenent del còmic i estil del que estiguem parlant. El que sí que podem destacar és que parlem de personatges amb fisonomies molt marcades i expressives. El moviment d'aquests es defineix per l'estil que adopta l'autor vers les direccions de les línies. 

Contingut icònic
Espai que ocupa cada dibuix d'un còmic, el marc on queda enquadrat. Normalment ho trobem en forma de rectangle o quadrat. S'ordenen normalment d'esquerra a dreta i de dalt a baix, depenent del estil que l'autor hagi decidit adoptar pel seu còmic. 

Muntatge i procés de realització
En el muntatge d'un còmic podem parlar de diferents estils, també de nou a causa de l'autor i els seus gustos i preferències. El còmic es monta a partir de seqüències. Ens recorda al procés d'animació, i ho fa de manera encadenada, ja que les vinyetes es sobreposen l'una sobre l'altra. És evident, que tot muntatge depèn de cada il·lustrador i escriptor, ja que és un dels passos més característics d'un còmic. No tots els còmics es basen en una mateixa tècnica quan parlem del dibuix i l'impressió, per exemple. 


proves gràfiques de perspectives de plans i expressions facials


Comentaris

Entrades populars